Digitaliseringens framtida påverkan på kundresan och de anställda i handeln

Patrik Stoopendahl, affilierad forskare vid Lunds universitet, Företagsekonomiska institutionen, har har beviljats ett tvåårigt postdoc-stipendium från Handelsrådet.

Namn: Patrik Stoopendahl

År: 2024

Typ: Post doc-tjänst

Patrik Stoopendahls forskning som postdoktor syftar till att fördjupa förståelsen för handelns komplexitet i en alltmer digitaliserad värld; särskilt med betning på konsumenters beslutsprocesser, så kallade konsument- och kundresor, samt vad dessa innebär för möjligheter inom digital försäljning och marknadsföring. Under tiden som postdoktor kommer Patrik genomföra datainsamling både bland konsumenter och från handelsföretag samt intensifiera arbetet att publicera resultat i vetenskapliga tidskrifter. Utöver att forska om kundresor ingår han i forskningsprojekt som syftar att utforska tjänstemäns arbete (vad gör e-handelschefer på jobbet?) samt frågor som rör personalisering och integritet, från ett strategiskt perspektiv (hur formas handelsföretag och handeln av spänningen mellan personalisering och integritet?).

 

PATRIK STOOPENDAHL PRESENTATION

Patrik är anställd som postdoktor på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet, institutionen för företagsekonomi, marknadsföring samt som affilierad forskare vid Center for Market Studies vid Handelshögskolan i Stockholm Institute for Research.

Namn: Patrik Stoopendahl

År: 2024

Typ: Post doc-tjänst